Handelsbetingelser

For erhverv og forbrugere

 

Generelle oplysninger

Springeren – Maritimt Oplevelsescenter
CVR-nr.: 15783281
Adresse: Vestre Fjordvej 81
BY: 9000 Aalborg
Tlf.: 98117803
info@springeren-maritimt.dk

Betaling

Hos Springeren – Maritimt Oplevelsescenter kan du betale med følgende betalingskort:

VISA, Visa Electron, JCB, China UnionPay, Maestrocard, American Express og Mastercard, samt MobilePay.
Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Du kan også betale med ViaBill. Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit 

Fragt

Alle standardvarer inden for vores grundsortiment, leveres som udgangspunkt fra dag til dag.
Er du i tvivl om, hvornår du modtager varen, kan du kontakte Springeren – Maritimt Oplevelsescenter
Alle køb under 1000,- (800,- ekskl. moms) tillægges fragt- & forsendelsesomkostninger, pt. fra 48,75 kr. (39,- ekskl. moms).
Der er gælder særlige vilkår for levering til ikke-brofaste øer – ring for mere info.
Leveringstiden fremgår på de enkelte produktsider og godkendes automatisk ved køb. Leveringstiden på lagervarer vil typisk være på 1-3 hverdage. Leveringstid på fjernlagervarer kan være op til 3-6 hverdage, og i enkelte tilfælde over 10 hverdage.
For andre specielle produkter, og skaffevarer, kontakter vi dig og aftaler salgs- og leveringsbetingelser individuelt, herunder eventuelle fragt- og forsendelsesomkostninger. Visse køb kan ikke foretages på webshoppen. Her skal du i stedet kontakte Springeren – Maritimt Oplevelsescenter. Handler du via vores webshop, gælder de betingelser du accepterer ved køb.

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Fortrydelsesret

Følgende gælder kun for forbrugere:

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@springeren-maritimt.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
 

Returnering

Følgende gælder kun for forbrugere:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, f.eks. varer med tryk.
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Følgende gælder kun for forbrugere:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage som forbruger.
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Springeren-Maritimt Oplevelsescenter

Vestre Fjordvej 81

9000 Aalborg


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
 

Reklamationsret

Følgende gælder kun for forbrugere:
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
B2B er reklamationsretten 6 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Springeren – Maritimt Oplevelsescenter

Vestre Fjordvej 81

9000 Aalborg


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.